divendres, 5 d’abril del 2013

Bioko


Títol: Bioko

Autor: Marc Pastor

Editorial: Ara Llibres

EAN: 9788492941919

Pàgines: 432



Llegida Bioko,  l’última novel•la del Sr. Marc Pastor, de qui ja havíem llegit l’Any de la plaga.( Tot i que hauria de dir devorada, més que llegida). Si no n’heu sentit a parlar, la novel•la s’ambienta a la illa de Fernando Poo (Bioko pels nadius) , al golf de Guinea l’any 1887. A través de les aventures de Moisès Corvo, soldat cràpula i poc amant de la disciplina, el Sr. Pastor ens fa entrar una història d’intriga on l’illa s’acaba convertint en un personatge clau. El llibre és una barreja de gèneres, ( històric , negre i de ciència-ficció,) que, sorprenentment, no grinyolen gens. Són presents les dèries i les aficions de l’autor (s’intueix què llegeix i quines sèries de televisió veu) . Però tal i com li vaig comentar al meu llibreter de referència, el salt respecte a l’Any de la plaga (que em va agradar i força), em sembla gran. No només per la complexitat de l’argument, si no també per l’estil. Pas endavant, molt positiu. I a sobre, amb una molt bona feina de documentació . Així no hi ha qui no caigui rendit al seus peus. 

Molt recomanable. M’ho he passat pipa. 

(A veure si ara enganxo d’una vegada “La mala dona”, que fa temps que em mira des de la pila... )

3 comentaris:

Marta ha dit...

Apuntem... per quan la pila hagi patit l'operació bikini

acolostico ha dit...

Marc Pastor pendiente... siempre en la lista pero luego..

Sonia ha dit...

A mi "L´any de la plaga" me gustó mucho, y eso que el final me desconcertó. Apuntado "Bioko"!