Vista 'Holy Motors', inclassificable pel•lícula del director Leos Carax. El Sr. Oscar (impressionant Denis Lavant, això no es pot negar) deambula tot el dia encarnant personatges diversos per la ciutat: de vella mendicant a un assassí,de pare de família a criatura monstruosa que viu a les clavegueres, viatjant en una misteriosa limusina , en un cercle perpetu que sembla no tenir final. Visualment potent i impactant, és una pel•lícula estranya que només et deixa preguntes: és un actor que treballa encarnant papers, però... on és casa seva? i la seva vida? Estem parlant de conflictes d’identitat pública i privada? Missatge existencial sobre les múltiples personalitats que tots tenim? El personatge el mou la recerca de la bellesa...Però tal i com es comenta , la bellesa està en els ulls de l’espectador. On són les càmeres? La tecnologia avança i provoca canvis, tal i com afirma el surrealista i descol•locant diàleg final al garatge. És un cant a la mort del cinema? Un homenatge ? El films està ple de referències cinematogràfiques, per més que el propi director sembli que ho vulgui negar.
Absolutament desconcertat. Surts sent incapaç de saber si has vist una obra mestra o un bluff pretensiós incommensurable. I és així: surts sense poder-te pronunciar. Només puc dir que té un magnetisme que et manté enganxat a la butaca amb els ulls oberts, que ofereix imatges d’una plasticitat enorme (algunes belles, algunes desagradables) que passaran a la història del cinema , que hi dones voltes encara que no vulguis i que aquest desconcert que et provoca com a espectador no deixa de ser un repte interessant en aquests moments de cinema tallat per un mateix patró que estem vivint.
Incapaç de recomanar-la. Si us decidiu a anar a veure-la, només pot ser única i exclusivament sota la vostra responsabilitat.
3 comentaris:
Arte y ensayo. Como ahora al cine no, a ver si es la peli de la semana en la 1 pronto...
A mi això de sortir del cine sense saber si la peli t'ha agradat o no no m'ha convençut mai...
No voy.. ok
Publica un comentari a l'entrada